acélfelni

Az acélfelni ET száma

Habár tény, hogy sokan a külső szempontok alapján választanak felnit, de nem szabad megfeledkezni a teljesítményre kiható paraméterekről sem. Például az acélfelni esetében nem is igazán kerül szóba a megjelenés, hiszen itt a tartósság a lényeg. Milyen adatokat kell hát alaposan megvizsgálni, amikor a beszerzésre kerül sor? Az első két helyen áll a névleges átmérő és szélesség. A legtöbb autótulajdonos ezzel tisztában van.

Azonban ahol sokan elvesztik a fonalat, az acélfelni ET értéke. A német Einpresstiefe rövidítéséről van szó. Nem igazán lehet tudni, hogy miért pont ez a nehezen kiejthető kifejezés terjedt el, tudva, hogy alapból nehéz megérteni magát a paramétert, de nem is ez a fontos. Mit kell erről tudni? Ugye az acélfelni szélességével és az átmérőjével csak a tárcsa palástja van beméretezve, tehát az a rész, ahova majd az abroncs kerül.

De az is épp ennyire lényeges, hogy a kerékágyra hogyan kerül az fel. Ennek az első jellemzője az ET. Milliméterben adja meg ez a palást középvonala és a felfogatási sík közötti távolságot. Az acélfelni ET száma lehet negatív is, de csakis abban a ritka esetben, ha a felfogatási síknál kijjebb esik a középvonal.

A Honda felni egyszerűbben értelmezhető paraméterei

Ha valaki megbirkózott az ET számmal, akkor máris egyszerűbb a helyzete a következő adatokkal. A Honda felni felfogatás osztóköre, középfurata és a csavarjainak a száma egyáltalán nem egy nehéz téma. Az utóbbit egyáltalán nem kell magyarázni, hiszen az mindenkinek tiszta, de az osztókörre érdemes egy kicsit kitérni. Arról a képzeletbeli körről van szó, ahol a lyukak középpontjai találhatók, tehát az a rész ez, ahová a kerékcsavarok jönnek.

Egy utángyártott Honda felni esetében megeshet, hogy kétféle osztókörhöz is kifúrták a lyukakat. Legtöbbször persze a négy csavarral bíró felfogatásnál jön ki szépen a nyolc furat. Az ilyen Honda felni érdekessége lehet még a csavarok felfekvési felülete, ugyanis itt is lehetnek különbségek. Egyes gyártók nem sima kúpot választanak a kerékcsavar illesztésekor, hanem egy gömbszerű felületet.