Egy weboldal látogatottság növelése

Egy weboldal látogatottság növelésének egyik legjobb eszköze a PPC ( pay per click kampány), azaz a kattintás alapú fizetéssel hirdető kampány. Elsődleges előnye, hogy azonnal hat és jól mérhető. Az elhelyezést követően rögtön új forgalmat terel az adott weboldalra és a létrehozása is csak pár percet vesz igénybe. Pay per click kampány egy olyan online hirdetés modell tulajdonképpen, mely fellendíti a weboldal látogatottságát, olvasottságot generál és esetleges megrendelőt, vevőt is hozhat. Lényege, hogy a hirdetés megjelenítésre kerül egy weboldalon vagy a keresőmotorban, és valahányszor egy látogató rákattint az adott hirdetésre, a hirdető fizet a webhely üzemeltetőjének az elhelyezésért. Ez az elhelyezett hirdetés kattintható és a megadott weboldalra tereli az olvasót, reklámoz, látogatottság növelést eredményez. Eredményességét mutatja az is, hogy a Google, a Bing, a Yahoo!,Facebook, a LinkedIn, a Pinterestenés még számtalan oldal használja. Hátránya, hogy csak releváns oldalon való elhelyezés hoz valódi értékesítést. De ha csak a látogatottság növelés a cél, akkor a lehető legtökéletesebb módszer a pay per click kampány.